علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

آیا همیشه گوشی آیفون گرانتر از گوشی آندرویدی است؟

آیا گوشی آیفون گرانتر از گوشی آندرویدی است؟


یک باور اشتباه که در رابطه با قیمت گوشی موبایل رواج یافته است، قیمت گوشی آیفون گرانتر از گوشی آندرویدی است! اما این باور درست نیست و برخی از اوقات اشتباه از آب در می آید. در واقع آنچه در مورد گوشی موبایل آیفون مطرح است، قیمت بالای گوشی آیفون است و همه تصور می کنند که قیمت گوشی آیفون بالاتر از گوشی آندروید است و همین قیمت بالا باعث شده که عده ای گمان کنند که بسیاری فکر کنند و که کیفیت گوشی آیفون به دلیل قیمت بالا و کلاسی که برند اپل دارد، بالاتر از سایر گوشی هاست.

اپل هر ساله طبق عادت همیشگی خود سه یا چهار گوشی جدید و پرجم دار معرفی می کند در واقع در بین این چهار مدل گوشی آیفون دو مدل از آنها پرچم دار و دو مدل دیگر تنها بالارده به حساب می آیند.

سامسونگ یکی دیگر از تولید کننده های گوشی است که در زمینه ی تولید گوشی آندرویدی بی رقیب است و بعد از گوشی آیفون در رتبه ی دوم قرار دارد و تقریباً 20% سهم بازار جهانی گوشی موبایل را در اختیار دارد. این رقیب حرفه ای اپل، تقریبا تا اکنون بیشتر از 30 مدل گوشی دارد و معرف گوشی موبایل بالارده ای به نام گلکسی s21 می باشد. البته سامسونگ توانایی تولید و عرضه ی گوشی های بالارده و گران قیمت و گوشی میان رده و خوش قیمت و گوشی های اقتصادی دارد.با این حال این برند توانسته تمام طیف های جامعه و کاربران را به سمت خود جذب کرده است.

با این حال متوجه شدید که تمام برندها دارای گوشی های بالارده هستند و پس قیمت گوشی های بالارده آندرویدی نسبت به گوشی آیفون باید مقایسه کنیم. در واقع قیمت گوشی آندرویدی بالارده و پرچم دار نسبت به گوشی آیفون بالاتر است. در واقع اکنون گوشی آیفون 13 پرو مکس با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی s21 قیمت مناسب تری دارد.

این در حالی است که گوشی آیفون 13 پرو مکش با 1 ترابایت حافظه ی داخلی قیمتش 1600 دلار است و نسبت به گوشی گلکسی s21 اولترا با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم قیمت نسبتاً کمتری دارد.

بنابراین واضح است که قیمت گوشی موبایل آیفون نسبت به گوشی آندرویدی تفاوت آنچنانی ندارد و گوشی های بالارده ی آندرویدی نسبت به گوشی آیفون قیمت تقریباً مساوی دارند.

بنابراین طبیعی است که هر دو سازنده محصولات بالارده ی خود را با قیمت بالایی معرفی و عرضه خواهند کرد.



همانطور که می‌بینید، هر دو شرکت محصول قدرتمند خود را با قیمت بالایی راهی بازار می‌کنند اما در مدل پایه، آیفون‌ها ارزان‌تر هستند. اما در مدل‌های بالاتر، آیفون ۱۳ پرو مکس از ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و قیمت آن هم ۱۶۰۰ دلار است. گلکسی S21 اولترا هم در مدلی با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۶ گیگابایت رم با اندکی قیمت کمتر نسبت به رقیب در دسترس قرار دارد.

بنابراین بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر قیمتی مشابه بهترین گوشی آیفون و حتی اندکی بیشتر از آن دارد. پیکسل ۶ پرو را هم می‌توان مثال خوبی در نظر گرفت که در مدل پایه ۹۰۰ دلار قیمت‌گذاری شد. یعنی حدودا ۲۰۰ دلار کمتر از آیفون ۱۳ پرو مکس اما قطعا گوشی ارزان‌قیمتی به حساب نمی‌آید.

تاریخ معرفی آیفون SE

تاریخ معرفی آیفون SE

یکی از افشاگران مشهور به نام راس یانگ از تاریخ احتمالی معرفی آیفون SE خبر داده است، به گفته ی ایشان، این گوشی پرچمدار تولید نمایشگرهای نشل جدیدش را از ماه جاری آغاز خواهد کرد و بعد از تولید نمایشگر، به تولید انبوه این گوشی چیزی باقی نخواهد ماند. با این حساب و احتمال ها باید گفت که گوشی آیفون SE تا حدود 3 ماه دیگر تولید و عرضه خواهد شد.

تاریخ احتمالی معریف آیفون SE اوایل اردیبهشت ماه تخمین زده شده است.


از آنجایی که مثل همیشه مشخص است گوشی آیفون SE از نظر ظاهری و طراحی با مدل گوشی های سری قبلی اش تفاوتی نخواهد داشت و همانند طراحی آیفون 8 می باشد. بنابراین باید طراحی و ظاهر این گوشی شبیه به آیفون 8 بوده و دارای ویژگی‌هایی مانند نمایشگر 4.7 اینچی، حاشیه ی ضخیم و ... است.


البته در این سری از گوشی موبایل تغییراتی پیش آمده که این تغییرات شامل نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی و اینترنت 5G و تراشه ی قدرتمند و ... می‌شود.

با تمام این ویژگی‌ها و مشخصات یکی از بارزترین ویژگی های گوشی موبایل آیفون SE در قیمت مناسب آن است. در واقع این مدل گوشی به دلیل قیمت مناسبی که دارد بسیار پرطرفدار است.


معرفی چند اپلیکیشن عالی برای ساختن Memoji در اندروید

معرفی چند  اپلیکیشن عالی برای ساختن Memoji در اندروید


1-Bitmoji

2-Samsung AR Emoji

3-Face Cam

4-MojiPop

5-EMOJI Face Recorder

اپل به رتبه‌ی اول بازار جهانی موبایل رسید

اپل، ساموسنگ را کنار زد و به رتبه‌ی اول بازار موبایل در سطح جهانی رسید

اپل به عنوان تولید کننده ی موفق گوشی موبایل آیفون توانست 22% سهم بازار موبایل را از آن خود کند و به راحتی سامسونگ را کنار بزند.این در حالی است که سامسونگ 20% سهم بازار را دارد و در رتبه‌ی دو قرار دارد. شرکت شیائومی، اوپو و ویوو در رتبه های بعدی این جدول قرار گرفته اند.

قیمت مناسب گوشی موبایل آیفون 13 و افزایش تقاضا در بازار چین از عوامل موفقیت اپل در این زمینه بوده است.

اما وضعیت بازار شیائومی هنوز هم مثل سابق بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و همان درصد سهم سال قبل 19% را دارد.

رمزارز شیبا اینو و هر آنچه باید در مورد رمزارز شیبا اینو بدانید

شیبا اینو (SHIB) یک ارز رمزنگاری شده با تم سگ است که از روی یک نژاد سگ ژاپنی نامگذاری شده است. این رمزارز در سال ۲۰۲۰ توسط یک توسعه‌دهنده‌ی ناشناس به نام ریوشی ایجاد شد که SHIB را به‌عنوان جایگزینی برای Dogecoin (DOGE) در بلاکچین اتریوم طراحی کرد. SHIB یک توکن ERC-20 با یک صرافی غیرمتمرکز به نام ShibaSwap است. اکوسیستم SHIB، همچنین یک ابتکار به نام «مرکز رشد هنرمندان شیبا» (Shiba Artist Incubator) ارائه کرده است که در واقع نوعی بازارNFT محسوب می‌شود. این نوآوری از همه‌ی هنرمندانی که به سگ‌های شیبا اینو علاقه‌مند هستند دعوت می‌کند آن دسته از آثار هنری خود که به این سگ‌ها مرتبط‌ هستند را در این بازار NFT معرفی و به نمایش بگذارند.