علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

3 کاری که نباید با جاروبرقی انجام داد!

3 کاری که نباید با جاروبرقی انجام داد!

جاروبرقی مانند هر وسیله‌ی دیگری یک محصول برقی نظافتی است که باید در هنگام استفاده از آن با احتیاط عمل کنید و مراقب باشید. برای اینکه جاروبرقی طول عمر بیشتری داشته باشد و مدت زمان زیادی دوام آورد باید به طور صحیح و اصولی از آن استفاده شود. در واقع استفاده از لوازم برقی یک سری باید و نباید دارد که باید حتماً رعایت شود . در مورد جاروبرقی نیز همینطور است. در ادامه 5 مورد از کارها یا مواردی را که نباید با جاروبرقی انجام داد بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1- اشیا سخت

یکی از مواردی که نباید با جاروبرقی برداشت و تمیز کرد، اشیا سخت است نظیر سنگ ریزه یا سکه یا سایر موارد مشابه. در واقع این اجسام سخت می توانند طدمات جدی به دستگاه وارد کنند و احتمال مسدود کردن لوله ها را هم دارند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی هرگز اجسام و اشیا سخت را با جاروبرقی جمع نکنید.

2-تکه های بزرگ شیشه

یکی دیگر از مواردی که برای جاروبرقی خطرآفرین است، تکه های بزرگ شیشه است. تکه های بزرگ شیشه می تواند منجر به ایجاد پارگی و سوراخ در فیلترها و کیسه جاروبرقی و لوله خرطومی و ... گردد. در واقع برخی قطعات جاروبرقی نظیر کیسه و لوله خرطومی که از جنس پارچه یا پلاستیک می‌باشند احتمال دارد بر اثر برخورد با مواد و اجسام سخت و تیز کیسه و لوله خرطومی پاره شود.

3-اجسام مرطوب

کلا رطوبت از هر نوعی که باشد برای جاروبرقی خطرآفرین است. هرگز با جاروبرقی آب یا محیط مرطوب و یا هر جسم خیس یا مرطوبی را جارو نکنید. چرا که این آب به درون موتور جاروبرقی نفوذ خواهد کرد و باعث بروز خطرات احتمالی نظیر سوخته شدن موتور و ... می‌شود. همچنین این رطوبت می تواند باعث خیس شدن فیلتر یا کیسه گرد و خاک شود و بوی نامطبوع و ناخوشایندی را ایجاد کند.

برای مشاهده و خرید بهترین جاروبرقی ایرانی با کیفیت بالا کلیک کنید.